YSLM Skim Cepat Kaya

YSLM  Skim Cepat Kaya

Anda pernah dengar YSLM? Ada yang pernah ada yang tak. Akhir-akhir ni agak kecoh pasal YSLM ni kerana dikatakan ianya sebuah skim cepat kaya. Pengasas program ini adalah seorang rakyat warga China, Zhang Jian, 26 tahun.

Jika anda tinggal berdekatan dengan Pulau Pinang dan sering berulang alik dari tanah besar ke bahagian Pulau, anda akan perasan satu sign board besar yang tertera gambar Zhang Jian ni dan bertulis
"Bakal Orang Terkaya Didunia"



Sign Board tersebut dilaporkan akan diturunkan oleh polis dan Majlis Perbandaran Seberang Perai setelah mendapat aduan orang ramai yang berasa curiga dengan papan iklan YSLM tersebut.

Menurut laporan The Star, YSLM yang berpangkalan di China sebelum ini telah dilaporkan haram kerana telah menyebabkan 10,000 orang mengalami kerugian sebanyak RM20 juta.

Zhang Jian juga dikatakan pernah ditahan polis sebanyak 5 kali sebelum ini kerana dipercayai menjalankan penipuan skim cepat kaya.

Video Pejabat YSLM diserbu KPDNKK

Bermula daripada penurunan sign board YSLM di Pulau Pinang, kini pejabat YSLM diserbu oleh KPDNKK. Apa sebenarnya program YSLM ini? Lihat video


Admin bukan ahli YSLM dan tak tahu pun apa program YSLM ni yang sebenarnya. Ada di antara anda ahli YSLM. Apa komen anda?

0 comments:

Catat Ulasan